Gran Canaria

DEL 2!

Hei dere!

Da var del 2 fra turen i Gran Cananria klar. Og håper dere finner det nyttig, hvis det er deres interesse om hva man kan oppleve på ferie tur til Puerto Rico!

Først av alt, så var det første inntrykket av hotellet veldig fint. Med et nydelig beliggenhet, og ikke minst utsikt. Vi hadde en suite med havutsikt, og det var bare helt herlig. Vi hadde All Inclusive, som jeg anbefaler alle å ha med i reisen. Spesielt nå som verden har vært under denne pandemien, som de enda er strenge med covid-19 regler. Og uansett, når man drar til en ny plass der man ikke har vært før, så vet man ikke om maten på resturantene er bra, ikke sant. Og på hotellet er det garantert god mat, så slipper man å tenke på det. Er i hvertfall min mening.

Det var drinker inkludert, så var deilig med noen drinks ved bassenget. Og ikke minst nyte sola. Gloria Palace er definitivt 10/10. Servitører, reseptsjonistene og ellers dem som jobbet der var veldig vennlige. Men strenge med bruk av munnbind, som det ellers er utenfor Norge.

Vi dro på Safari der vi fikk se over 90% av øya. En utrolig lærerikt og morsom tur. Det tok 6 timer med bil, med flere stopp for å kunne se på plassene, og for å få informasjon om diverse ting som hadde skjedd der osv. Nydelige landskap, og morsom gjeng haha! De viste oss huler, der folk enda bodde i. Veldig interessant.

Her var vi kommet til San Bartolome de Tirajana. Nydelig, ikke sant?

På turen stoppen vi på en Aloe Vera farm, der de viste oss hvordan de laget det direkte fra planten. En del informasjon om hvilken typer aloe vera som var bra, og de typene som ikke var bra for huden og sånn. Good to know! For det var jeg ikke klar over haha. Vi fikk en shot med aloe vera, å hell nah det smakte ikke godt hahah. Det sa litt da dem lo av ansiktsuttrykket mitt. Men er bra for helsa! det er jeg ikke tvil om. Vi kjøpte med oss en flaske, og bruker den på huden. Spesielt der vi ble solbrente, virket det sinnsykt godt.

Visste ikke at Aloe Vera hadde gule blomster på seg jeg.

Men, den største grunnen for jeg dro på denne safarien, var for å ri på kameler, haha! Har bestandig ville gjort det, og endelig fikk jeg sjansen. Vi stoppet i Camel Park, som egentlig er dromedarer da, men funket det å likevel haha. Det var veeldig annerledes enn hest for å si det milt, men sykt gøy! storkoset meg. Jeg var litt skeptisk med tanke på at man hører, og ser dyr som er i dårlig stand flere steder for turister.. Så jeg ville se dem før vi tok oss en tur på dem. De hadde det godt, og var i veldig god stand, ikke minst blir godt vare på, og det var jeg veldig glad for! Så om du er dyrevenn, så er det trygt å dra dit. Anbefales! De elsket kos, se så søte da!

Sist stoppet vi i Paisaje Protegido, som hadde en syyyk utsikt! Det var mange smale veier, med samtidig bratte klipper. Litt creepy, men guidene var veldig erfarne, og hadde tydelig kjørt der ofte. Han fleipet med at det var første dagen på jobb, haha!

Veit ikke helt hvorfor kvaliteten på bildene blir så dårlige her, men likevel.. Håper dere ser det godt nok? Er dette noe for dere, så anbefaler jeg det virkelig! Dere finner flere bilder på min Instagram, følg meg gjerne!

Stay tuned for del 3 for flere av opplevelsene!